Tehnologija i energija

Microsoft tvrdi da je cijeli Svemir algoritam strojnoga učenja

L.B.

Teoretski fizičari iz Microsofta objavili su rad u kojem tvrde da je cijeli Svemir računalo sa sposobnošću stojnog učenja.

U radu naziva “The Autodidactic Universe”, objavljanom na arXiv-u, opisuju Svemir kao algoritam koji kontinuirano uči sam o sebi.

Oni tvrde da, baš kao i ljudi, Svemir promatra i uči o svojim vlastitim zakonima i strukturama – i mijenja se kao posljedica svojih spoznaja. Znanstvenici koji stoje iza ovog rada istraživali su ideje slične onima fizičara Vitalyja Vanshurina, koji je ustvrdio kako je Svemir ustvari masivna mreža neurona.

Ako su ove tvrdnje o Svemiru kao samoučećem algoritmu točne, što bi to točno značilo? Kao prvo, ujedinjavanje fizike u jednu cjelinu bilo bi praktički nemoguće. Ako je Svemir sposoban učiti i mijenjati svoje zakone to bi značilo da su zakoni fizike podložni konstantnim fluktuacijama. Prema tome, ono što trenutno smatramo zakonima fizike mogli bi funkcionirati potpuno drugačije u prošlosti, a mijenjat će se i u budućnosti.

Autori ovog rada također smatraju da su memovi odličan pokazatelj činjenice da Svemir ne uči samo zbog vlastitog opstanka, već zato što želi učiti.

„Primjer memova u društvenim strukturama ljudi pokazuje da sustav učenja koji nije ograničen 'pukim preživaljavanjem' katkad može pasti pod dominaciju 'ekonomskog mrežnog učinka' u autoreferenciji“, piše u radu.  Izvor: Futurism