Ovo staro cjepivo vjerojatno štiti neke starije osoba od COVID-19

N.B.

Tim istraživača iz CMR Nacionalnog instituta za istraživanje tuberkuloze i ICMR Nacionalnog instituta za epidemiologiju u Indiji pronašao je dokaze koji ukazuju na to da staro cjepivo koje se koristi za sprječavanje tuberkuloze može starijim osobama dati određenu zaštitu od COVID-19.

U svom radu objavljenom u časopisu Science Advances, grupa opisuje svoje proučavanje cjepiva Bacillus Calmette-Guérin (BCG) kao moguću preventivnu mjeru za starije osobe. Valerie Koeken sa Sveučilišnog medicinskog centra Radboud objavila je članak u istom broju časopisa u kojem objašnjava zašto upala više brine starije osobe i opisuje rad tima u Indiji.

Koeken primjećuje da, kako ljudi stare, razvijaju se kronične upale niskog stupnja, što ih čini osjetljivijima na mnoge vrste bolesti-također može povećati simptome bolesti poput COVID-19, što djelomično objašnjava zašto će stariji ljudi mnogo češće umrijeti od takvih infekcija. U ovom novom radu, istraživači su ponovno pogledali staro cjepivo kako bi otkrili može li se pokazati korisnim za necijepljene starije osobe.

Studija je uključivala cijepljenje 82 dobrovoljaca u dobi od 60 do 80 godina BCG cjepivom, a zatim proučavanje uzoraka krvi uzetih mjesec dana kasnije. Analizirajući uzorke, istraživači su otkrili smanjenje nekoliko citokina koji su povezani s poticanjem upale: IL-6, interferoni tipa 1, interleukin-2 (IL-2) i TNF-alfa GM-CSF. Utvrđeno je da su razine istih citokina niže od onih u kontrolnoj skupini necijepljenih dobrovoljaca. Znanstvenici su otkrili da su dobrovoljci cijepljeni BCG-om također imali niže razine nekih kemokina, poput matriks metaloproteinaza i faznih proteina, a oba su također povezana s poticanjem upale.

Istraživači napominju da su mnogi citokini koji su smanjeni kod dobrovoljaca BCG-a identificirani kao pokretači težeg COVID-19, što znači da bi se BCG cjepivo moglo pokazati korisnim kao mjera za starije osobe koje čekaju cijepljenje - ako bi moglo smanjiti upalu kod zaraženih pacijenata, moglo bi spasiti živote.

Istraživači potvrdili brzinu, jednostavnost i osjetljivost za novi test na COVID-19

Osim toga, istraživači sa Sveučilišta Birmingham u Velikoj Britaniji potvrdili su brzinu, točnost i jednostavnost nove, vrlo osjetljive metode testiranja na COVID-19 koja se može primijeniti na mjestima za zabavu, zračnim lukama i u udaljenim okruženjima u kojima se ne nalaze laboratoriji za klinička ispitivanja.

Znanstvenici su upotrijebili trosmjernu usporednu studiju kako bi potvrdili da je metoda reakcije eksponencijalnog pojačanja (EXPAR) jednako osjetljiva, ali brža od PCR i LAMP testova koji se trenutno koriste u bolničkim uvjetima. Birminghamski test na COVID-19, nazvan RTF-EXPAR, daje vrijeme uzorkovanja - signala ispod 10 minuta, čak i za niske razine virusa gdje su trenutni testovi lateralnog protoka manje učinkoviti.

Studija je otkrila da metoda RTF-EXPAR pretvara manje od 10 lanaca RNA u milijarde kopija DNK u manje od 10 minuta.  Izvor: Science Advances