Svemir i vrijeme

Zapanjujući krupni plan otkriva tajne susjeda Mliječne staze

N.B.

Zapanjujuća slika koju su snimili istraživači s Australskog nacionalnog sveučilišta (ANU) i australske nacionalne znanstvene agencije CSIRO, prikazuje jednog od najbližih susjeda Mliječne staze s novim detaljima.

Vodeći autor studije, dr. Nickolas Pingel, kaže da je to najjasnija ikad slika vodika emitiranog iz Malog Magellanova oblaka.

"Jasnoća ove slike je bez presedana", rekao je. "Po prvi put smo u mogućnosti vidjeti sve strukture malih razmjera. To je važan korak u razumijevanju uloge vodika u evoluciji galaksija. Na primjer, možete vidjeti rupe unutar plina. To nam pokazuje da vodik stupa u interakciju sa supernovom", dodao je.

Ova se studija usredotočila na Mali Magellanov oblak — najbližu satelitsku galaksiju Mliječne staze. Tim je koristio CSIRO-ov radio teleskop ASKAP i softver visoke tehnologije za snimanje i obradu 100 sati podataka, a sada se nadaju da će projekt napraviti korak dalje.

"Ova specifična slika bila je dio pilot istraživanja", rekao je dr. Pingel. "Tijekom sljedeće godine prikupit ćemo još zapažanja. Na kraju ćemo ih moći povezati i napraviti divovski mozaik koji će pokazati kako se ova galaksija povezuje sa svojim obližnjim susjedima."

Izvor: arXiv