Svemir i vrijeme

Mliječna staza slična je ostalim galaksijama u Svemiru

L.B.

Prva detaljna analiza presjeka galaksije vrlo slične Mliječnoj stazi otkrila je da je naša galaksija evoluirala postepeno, umjesto da bude rezultat nasilnog sjedinjavanja kao što se to dp sada mislilo.

Pokazalo se da galaksija, nazvana UGC 10738, ima različite "debele" i "tanke" diskove slične onima na Mliječnoj stazi. Ovo sugerira, suprotno prethodnim teorijama, da takve strukture nisu rezultat rijetkog davnog sudara s manjom galaksijom, što navodi na zaključak da su proizvod mirnijih promjena.

Do otkrića je došao tim koji su predvodili Nicholas Scott i Jesse van de Sande iz australijskog ARC-ovog Centra izvrsnosti za svu nebesku astrofiziku u 3 dimenzije (ASTRO 3D) i Sveučilišta u Sydneyu. Njihovi zaključci - objavljeni u The Astrophysical Journal Letters - imaju dvije važne implikacije.

"Naša zapažanja ukazuju da tanki i debeli diskovi Mliječne staze nisu nastali zbog velikog sudara, već svojevrsnog "zadanog "puta stvaranja i evolucije galaksije", rekao je dr. Scott. "Iz ovih rezultata zaključujemo da bi se galaksije s određenim strukturama i svojstvima Mliječne staze mogle opisati kao "normalne ". To također znači da možemo koristiti postojeća vrlo detaljna promatranja Mliječne staze kao alate za bolju analizu mnogo udaljenijih galaksija koje, iz očitih razloga, također ne možemo vidjeti."

Istraživanje pokazuje da UGC 10738, poput Mliječne staze, ima debeli disk koji se sastoji uglavnom od drevnih zvijezda - prepoznatljivih po niskom omjeru željeza i vodika i helija. zvijezde njegovog tankog diska novije su i sadrže više metala.

"Ovo je važan korak naprijed u razumijevanju kako su se diskovne galaksije sastavljale. Znamo puno o tome kako je nastala Mliječna staza, ali uvijek je postojala zabrinutost da Mliječna staza nije tipična spiralna galaksija. Sad možemo vidjeti da je formacija Mliječne staze prilično tipična za način na koji su sastavljale i druge diskovne galaksije ", zaključio je koautor rada, profesor Ken Freeman s Australskog Nacionalnog sveučilišta.

Izvor: The Astrophysical Journal Letters