Svemir i vrijeme

Tvrtka svemirskih balona nudi prvi pogled na luksuzne kabine

Nika Beluhan

Novi sudionik na tržištu svemirskog turizma obećava kupcima pogled na zakrivljenost Zemlje iz udobnosti luksuzne kabine, podignute u gornju atmosferu ogromnim balonom. Space Perspective otkrio je ilustracije svojih swish kabina, za koje se nada da će početi lansirati iz svemirskog centra Kennedy na Floridi od kraja 2024. Do sada je prodano više od 600 karata, po cijeni od 125.000 dolara.

Uz prozore visoke 1,5 metara, duboka sjedala, tamne, ljubičaste tonove i prigušeno osvjetljenje, atmosfera je u kontrastu s bijelim i dezinficiranim kapsulama svojih konkurenata. WiFI povezivanje i bar s pićem zaokružuju "Space Lounge" unutar Neptune kapsule ove tvrtke.

Balon doseže visinu od 30 kilometara, mnogo niže od rivala Virgin Galactic, koji ide nešto više od 80 kilometara u visinu, ili Blue Origin, koji probija Karmanovu liniju, međunarodno priznatu svemirsku granicu, gotovo 100 kilometara iznad razine mora.

"Nalazimo se iznad 99 posto Zemljine atmosfere", rekla je za AFP suosnivačica Jayne Poynter, što znači da će putnici stvarno vidjeti tamno crnilo svemira.

Balon se penje brzinom od 19 kilometara na sat, a tvrtka se postavlja kao zelenija alternativa raketnim gorivima bez emisija. Vodik za balon namjeravaju dobiti iz obnovljivih izvora, umjesto da ga izvlače iz fosilnih goriva.

Cijena putovanja od dva sata prema gore, dva sata putovanja i dva sata prema dolje, znatno je niža od karata Virgin Galactic koje koštaju 450.000 dolara za vožnju svemirskim avionom. Blue Origin ne otkriva svoje cijene, ali se smatra da su daleko više, dok su četiri poduzetnika koji su letjeli na Međunarodnu svemirsku stanicu na SpaceX brodu platili 55 milijuna dolara tvrtki Axiom Space za tu privilegiju.

"Željeli smo pronaći način koji je stvarno promijenio način na koji ljudi razmišljaju o svemirskim letovima koji ga čini mnogo pristupačnijim", rekla je Poynter i dodala da jeb jedna stvar koju putnici neće doživjeti osjećaj bestežinskog stanja.

S Virginovim svemirskim avionom i raketom Blue Origin, putnici se mogu otkopčati i plutati kada se raketni motori prekinu, ali brod nastavlja plovidbu prema gore nekoliko minuta, prije nego što ga gravitacija povuče natrag. Putnici na svemirskim brodovima SpaceX i oni na ISS-u također doživljavaju prividnu bestežinsku težinu jer plovila kruže oko Zemlje.

Space Perspective planira 25 letova u svojoj prvoj godini, a sva mjesta su sada rezervirana.

Izvor: Phys.org