Novo genetsko otkriće konačno bi moglo objasniti ćelavost

N.B.

Tim istraživača došao je do zapanjujućeg otkrića koje bi moglo redefinirati naše razumijevanje starenja, izvještava The New York Times - a možda čak i spriječiti ćelavost kod ljudi.

Proučavajući dlaku starijih životinja, tim je uspio identificirati dva gena uključena u starenje kose, što je potencijalno postavilo temelj za nove tretmane protiv opadanja kose kod pacijenata.

Do sada su znanstvenici vjerovali da su zbog procesa koji se naziva iscrpljivanje matičnih stanica, matične stanice u izbočinama rastućih folikula dlake s vremenom odumrle, zbog čega je kosa prvo pobijelila i na kraju odumrla nakon što je umrlo dovoljno matičnih stanica.

No promatrajući pojedine niti koje rastu i stare kod miševa, tim predvođen profesorom patologijea Rui Yijem otkrio je da bi teorija mogla biti pogrešna. Umjesto odumiranja, matične stanice doslovce su se istisnule iz sitnih rupa u folikulima dlake, mijenjajući svoj oblik da bi to učinile. Drugim riječima, matične stanice su odustale i pobjegle.

"Da to nisam vidio ne bih vjerovao", rekao je Yi za The New York Times. "To je gotovo ludo."
Yi i njegov tim ispitivali su genetske procese koji određuju ovu aktivnost, identificirajući dva gena odgovorna za hvatanje matičnih stanica u izbočini folikula, koje su bile manje aktivne u starijim stanicama folikula dlake.

Kako bi dokazali svoju teoriju, tim je uzgojio miševe bez bilo kojeg od ta dva gena. Nakon samo četiri do pet mjeseci počeli su gubiti kosu. Nakon 16 mjeseci, otprilike kad su miševi srednjih godina, izgubili su većinu kose, osim čuperaka sivog krzna.

Znanstvenici sada testiraju mogu li zaista spasiti matične stanice koje bježe iz folikula starijih miševa - a ako to mogu, to bi potencijalno moglo promijeniti sve za ljude koji gube kosu.

Izvor: Neoscope