Ciljanje na crijeva za ublažavanje reumatoidnog artritisa

N.B.

Istraživači UCL-a pokazali su da oštećenje sluznice crijeva igra važnu ulogu u razvoju reumatoidnog artritisa, otvarajući put novom pristupu liječenju bolesti. U pretkliničkoj studiji, koja je koristila modele miševa i uzorke pacijenata, istraživački tim predlaže da bi obnova crijevne barijere mogla ponuditi novi terapijski pristup smanjenju ozbiljnosti simptoma reumatoidnog artritisa (RA).

Reumatoidni artritis je kronična bolest koja uzrokuje bolove u zglobovima, oticanje i upalu. Unatoč razumijevanju nekih genetskih i okolišnih čimbenika koji bi mogli biti uključeni u razvoj artritisa, znanstvenici još uvijek ne razumiju u potpunosti što pokreće bolest i kako se ona ubrzava. Nedavna istraživanja na ovom području istražuju kako bi bakterije u crijevima mogle biti uključene u razvoj artritisa, a istraživači sugeriraju da bi rast "loših" bakterija u crijevima mogao imati ulogu u pokretanju bolesti.

Jedna od vodećih autorica, profesorica Claudia Mauri, rekla je: "Željeli smo znati što se događa u crijevima i dolazi li do promjena na crijevnoj sluznici - koja obično djeluje kao prepreka za zaštitu tijela od bakterija - koje su obilježje bolesti i doprinose njezinom razvoju."

Koristeći pretkliničke modele miševa i uzorke pacijenata, tim je otkrio da su krvni markeri oštećenja crijeva povišeni u usporedbi sa zdravim ljudima čak i u najranijim fazama artritisa, te da su ti markeri oštećenja postajali sve veći što je bolest napredovala - i, neočekivano, postojali su različiti znakovi upale, što se može vidjeti kod upalne bolesti crijeva. Tim je također pokazao da je sluznica crijeva postala "propuštena", što je potencijalno omogućilo prolaz bakterija da pređu crijevnu sluznicu u tijelo, pojačavajući upalu u crijevima i potencijalno u zglobovima.

"Naši nalazi ukazuju na to da je crijevna sluznica terapijski cilj. Ono što je važno, otkrili smo da bi upotreba postojećih lijekova koji obnavljaju integritet barijere crijeva, odnosno sprječavaju crijeva da propuštaju ili sprječavaju kretanje upalnih stanica u i iz crijeva, mogla smanjiti težinu artritisa u pretkliničkim modelima", kaže profesorica Mauri.

"Čini se da trenutačni tretmani za reumatoidni artritis ne ispravljaju probleme u crijevima pa bi mogli ostaviti pacijenta osjetljivim na reaktivaciju bolesti zbog kontinuirane upale na tom području. U budućnosti moramo procijeniti terapijski učinak liječenja crijeva pacijenata s reumatoidnim artritisom. Održavanje zdravlja crijeva putem prehrane i farmakološke intervencije može biti vrijedna nova strategija."

Izvor: Med