Tehnologija i energija

Znanstvenici sada mogu učini stvari nevidljivima

L.B.

Znanstvenici su pronašli način na koji mogu krute predmete učiniti nevidljivima, tako da propuštaju snop svijetla kroz nepropusne stvari.

Razlog zašto je neki predmet uopće vidljiv leži u raspršivanju svjetlosnih valova koji se odbijaju od izvora svjetlosti u te predmete, a nakon toga u naše oči.

Znanstvenici s Bečkog TU-a i Sveučilišta u Utrechtu uspjeli su izračunati specifičnu varijantu svjetlosnog vala koja bi mogla probiti predmet, umjesto da se odbije od njega.

„Svaki se od ovih svjetlosnih uzoraka se mijenja i izobličuje na vrlo specifičan način kada ga pošaljete kroz neki medij“, objasnio je jedan od autora istraživanja, profesor Stefan Rotter.

Izvedba ovog eksperimenta bila je vrlo zahtjevna. Istraživači su koristili sloj neprozirnog cinkovog oksida u prahu koji je bio nasumično raspoređen i izračunavali kako se svijetlo raspoređuje po tom prahu. Zatim su promatrali kako bi se svijetlo raspršilo kada na tom mjestu ne bi bilo praha.

Njihovi su detektori zabilježili poseban oblik svjetlosnog vala s druge strane praha i to u potpuno istom uzorku. Ova se svjetlost dakle ponašala kao da praha uopće nema, no u nešto slabijem intenzitetu nego što je bila emitirana.

Ovo otkriće moglo bi se pokazati korisnim za slikovne procedure u biomedicini. „Jedan od aspekata oko kojeg smo vrlo uzbuđeni jest činjenica da svjetlosna polja koja smo uveli u naš rad nisu posebna samo po uzorcima koje proizvode iza objekata, već i unutar njih“, rekao je Rotter.

Činjenica da ova polja nalikuju na ona koja se javljaju u slobodnom prostoru mogla bi biti vrlo korisna za proučavanje unutrašnjosti materijala s kojima je inače teško raditi jer previše raspršuju svjetlost.

Ovo je samo početak iscrpnih istraživanja koja će se u sljedećoj fazi fokusirati na objekte u pokretu, poput protoka krvi kroz organizam. Za sada, ovo bi otkriće moglo pomoći znanstvenicima u istraživanju manjih struktura, poput stanica. Izvor: Independent