Biljke i životinje

Plivanje na valovima održava patke u nizu

N.B.

Prizor pačića koji plivaju u redu iza svoje majke uobičajen je prizor na rijekama i jezerima diljem svijeta. Ali zašto samo plivaju u toj formaciji? Znanstvenici sa Sveučilišta Strathclyde vjeruju da su otkrili razlog - koji bi mogao imati primjenu i u pomorskom brodarstvu.

U istraživačkom radu objavljenom u Journal of Fluid Mechanics, stručnjaci za pomorsku arhitekturu zaključuju da pačići imaju koristi od 'jahanja valova' i 'prolaska valova'.
Koristeći matematički i numerički model, istraživači su otkrili da kada pače pliva na točki iza svoje majke, dolazi do 'fenomena destruktivnih smetnji valova'. To uzrokuje da valovito povlačenje pačića postane pozitivno, što znači da je pačića val zapravo gurnuo naprijed.

Zanimljivo je da se čini da se ova korist od jahanja valova prenosi na ostatak pačića u formaciji linije. Počevši od trećeg pačeta, valni otpor pojedinaca postupno teži prema nuli, a postiže se osjetljiva dinamička ravnoteža. Svaki pojedinac pod tom ravnotežom djeluje kao prolaznik valova, prenoseći energiju valova svom pratiocu bez ikakvih gubitaka energije.

Dr. Zhiming Yuan, predavač na Odjelu za pomorsku arhitekturu, oceansko i pomorsko inženjerstvo, koji je vodio studiju, rekao je: "Jahanje valova i prolazak valova vjerojatno su glavni razlozi evolucije plivačke formacije ptica ptica."

Ova studija prva je otkrila razloge zašto kretanje ptica močvarica može očuvati potrošnju energije pojedinaca. Njihovi izračuni daju novi uvid u mehanizme plivanja u formaciji.
Ova načela mogu se potencijalno primijeniti za projektiranje modernih teretnih brodova, npr. vodeni vlak za prijevoz više tereta bez dodatnih troškova goriva.

Izvor: Journal of Fluid Mechanics