Kovid ulazi u mozak pomoću stanica u nosu - tunela od nanocijevi

A.I.

Tim istraživača s Instituta Pasteur objavio je dokaze koji upućuju na to da virus SARS-CoV-2 može ući u mozak korištenjem nosnih stanica za izradu tunela od nanocijevi. U svom radu objavljenom u časopisu Science Advances, skupina opisuje svoje istraživanje ponašanja virusa kada inficira određene tipove stanica i koristi mikroskope velike snage za proučavanje njegovog kretanja.

Tijekom cijele pandemije liječnici i pacijenti prijavljivali su simptome zbunjenosti i magle u mozgu, što sugerira da virus SARS-CoV-2 može ući i zaraziti mozak. Ali do sada je bilo malo dokaza o tome kako to radi. Prethodna istraživanja su pokazala da u živčanim stanicama virus nije bio u mogućnosti koristiti ACE2 receptor koji je u osnovi infekcija nosa, usta i drugih stanica, što je otežavalo razumijevanje kako bi mogao dospjeti u mozak. U ovom novom pokušaju, istraživači vjeruju da su možda pronašli odgovor - virus gradi tunele od nanocijevi od stanica koje imaju ACE2 receptore za korištenje kao kanal do mozga.

U svom radu, istraživači su proučavali ponašanje dviju vrsta stanica u posudi u svom laboratoriju - SH-SY5Y, koje su slične stanicama u mozgu, i Vero E6, koje su slične stanicama koje obrubljuju nos i druge površine koji se lako zaraze virusom SARS-CoV-2. Otkrili su da je virus teško zarazio stanice SH-SY5Y, ali je ipak uspio doći do moždanih stanica. To je navelo istraživače da pomnije pogledaju pomoću elektronskog mikroskopa. Otkrili su da virus koristi stanice Vero E6 za stvaranje nanocijevi. A budući da su napravljeni od Vero E6 stanica, virus je mogao zaraziti svoj put kroz tunele nanocijevi sve do moždanih stanica zbog prisutnosti ACE2 receptora.

Znanstvenici već neko vrijeme znaju za biološke nanocijevi — viđene su kako pod određenim uvjetima prenose strukture između stanica, a ponekad i virusne čestice. Potrebno je mnogo više rada da se potvrde nalazi, počevši od testiranja stanica u realističnijem scenariju. Ako se otkrića potvrde, istraživači sugeriraju da se mogu razviti terapije koje sprječavaju stvaranje nanocjevčica, zaustavljajući virus da zarazi mozak.

Izvor: Medicalxpress