T stanice napadaju protein u 'lošem' kolesterolu

N.B.

Sprječavanje ateroskleroze, temeljnog uzroka srčanih bolesti, znači da znanstvenici moraju razumjeti kako imunološke stanice pokreću upalu u arterijama. Izazov je u tome što su T stanice uključene u aterosklerozu vrlo rijetke i iznimno ih je teško pronaći u krvotoku. "Ovo je klasičan problem s iglom u plastu sijena", kaže profesor Klaus Ley, doktor znanosti.

Ali T stanice se ne mogu skrivati ​​zauvijek. U studiji objavljenoj nedavno u Nature Cardiovascular Research, Ley i njegovi kolege opisuju skupinu T stanica koje napadaju protein nazvan apolipoprotein B (APOB). APOB je glavna proteinska komponenta LDL-a ili "lošeg" kolesterola. Opasni plakovi mogu se formirati u arterijama kako se razina LDL-a povećava u krvotoku. Ovi plakovi mogu potaknuti upalu, blokirati protok krvi, pa čak i raspasti i izazvati moždane i srčane udare.

Ley i njegovi kolege otkrili su da T stanice koje ciljaju APOB mogu doprinijeti upali i daljnjem napredovanju ateroskleroze. Zapravo, naknadni pokusi na miševima pokazali su da kako se bolest pogoršava, fenomen nazvan "širenje" T stanica dovodi do sve većeg broja tih APOB-reaktivnih T stanica u krvotoku. "T-stanice specifične za APOB postaju agresivnije kada je bolest počela", kaže Ley.

Nova studija prva je koja opisuje T stanice uključene u aterosklerozu s visokom razinom detalja. Ley i njegovi kolege analizirali su uzorke krvi od osam žena u raznolikoj skupini žena u 50-im i 60-im godinama. Tim je surađivao sa znanstvenicima na Albert Einstein College of Medicine kako bi pažljivo analizirali više od 12.000 T stanica ovih pacijenata koristeći dvije vrhunske tehnike: sekvenciranje jednostanične RNA i sekvenciranje receptora T stanica. U ovom ogromnom skupu T stanica isticalo se 110 stanica, a znanstvenici su otkrili da su te stanice sposobne ciljati APOB.

Kako su dalje zumirali, istraživači su otkrili da T stanice koje ciljaju na APOB nalikuju tipu T stanica nazvanom regulatorna T stanica (Treg), koja normalno regulira upalu. Ipak, ove T stanice se nisu ponašale kao normalni Tregovi. Čini se da te nove T stanice razvijaju novi identitet kako se razvijaju srčane bolesti.

Ova studija je dobra vijest za budućnost liječenja srčanih bolesti. Ley kaže da otkrivanje ovih T stanica može dovesti do dijagnostike za bolje otkrivanje bolesti srca - i težine bolesti - putem uzorka krvi. To znanje također približava Leya razvoju cjepiva koje prigušuje ovu opasnu aktivnost imunoloških stanica kako bi se spriječila ateroskleroza.

U budućnosti, Ley planira pogledati širu skupinu pacijenata koja također uključuje muškarce s aterosklerozom. Nada se da će se povezati s više pacijenata s kardiovaskularnim bolestima i surađivati ​​s njihovim liječnicima na prikupljanju malih uzoraka krvi za klinička istraživanja. "Ograničavajući čimbenik u ovom radu je pristup uzorcima pacijenata", kaže on.

Izvor: Medical Xpress