Grožđe povećava raznolikost crijevnog bioma i snižava kolesterol

Nika Beluhan

Tim istraživača na Medicinskom fakultetu David Geffen Sveučilišta u Kaliforniji pronašao je dokaze koji pokazuju da konzumacija grožđa može povećati raznolikost crijevnog bioma i smanjiti razinu kolesterola u krvi. U svom radu objavljenom u časopisu Nutrients, skupina opisuje eksperimente u kojima su dobrovoljce hranili grožđem u prahu četiri tjedna.

Prethodna istraživanja su pokazala da konzumacija određenog voća, poput jabuka i grožđa, može potaknuti zdrave krvne žile jer sadrže polifenole, koji su antioksidansi. Konzumiranje takvog voća također snižava razinu šećera u krvi i krvnog tlaka. U nekim slučajevima pokazalo se da konzumacija polifenola smanjuje upalu, čimbenik koji pridonosi srčanim bolestima. U ovom novom naporu, istraživači su pogledali druge moguće zdravstvene prednosti konzumacije grožđa.

Kako bi saznali više o mogućim pozitivnim zdravstvenim prednostima, skupina je zatražila pomoć 19 zdravih odraslih osoba. Svaki je četiri tjedna jeo posebnu prehranu s malo polifenola i vlakana. Zatim je svaki ispitanik jeo istu prehranu, ali uz dodatak grožđa u prahu. Volonteri su jeli 46 grama praha svaki dan, što je ekvivalentno dvjema porcijama grožđa. Istraživači su prikupljali uzorke stolice, krvi i urina od dobrovoljaca tijekom obje faze eksperimenta.

Otkrili su da su nakon četiri tjedna konzumiranja grožđanog praha svi volonteri vidjeli povećanje raznolikosti crijevnog bioma. Prethodna istraživanja su pokazala da je povećana raznolikost crijevnog bioma obično povezana s jakim imunološkim sustavom. Značajno je povećana razina bakterije Akkermansia, za koju je poznato da ima pozitivan utjecaj na razinu glukoze i metabolizam lipida. Istraživači su također otkrili smanjenje ukupne razine kolesterola za 6,1 posto i pad LDL-a za 5,9 posto. Također su otkrili da su neke steroidne kiseline u žuči smanjene za 40,9 posto - prethodna istraživanja su pokazala da imaju ulogu u metabolizmu kolesterola.

Izvor: Nutrients